fbpx

אסף יסעור זכה בזהב האולימפי באולימפיאדת פריז

אתמול, ב-29 באוגוסט 2024, כתב אסף יסעור היסטוריה כשזכה במדליית זהב בטאקוונדו במשחקים הפראלימפיים בפריז. הישג זה מסמל את שיאו של מסע מרשים שהחל לפני  כשמונה שנים.

בשנים 2016-17, בתחילת דרכו, התאמן יסעור במועדון הלוחם הצעיר במקביל לאימוניו במועדון הבית שלו, שרעבי אומנויות לחימה.כבר באותה תקופה היה ניתן לראות את יסעור כספורטאי צעיר ונחוש, מתמיד באימוני טאקוונדו ובתחרויות מקומיות דרך קבע.

המעבר מספורטאי מבטיח במועדון מקומי לאלוף פראלימפי מדגיש את המסירות, העבודה הקשה והתמיכה שיסעור קיבל לאורך הדרך. זכייתו במדליית הזהב אתמול היא לא רק הישג אישי עצום, אלא גם מקור גאווה לכל מי שליווה אותו בתחילת דרכו, כולל המאמנים והחברים, הישג עצום למאמנו האישי, יחיעם שרעבי, משפחתו שתמכה בו לאורך כל הדרך וכמובן איגוד הטאקוונדו שתמך בספורטאי צעיר ומבטיח זה.

סיפורו של אסף יסעור הוא עדות לכוח הרצון והנחישות, ומהווה השראה לספורטאים צעירים בכל מקום.

 

כאן ניתן לראות את הנחישות של אסף יסעור באימונים לפני כ-7 שנים במועדון הלוחם הצעיר בראשון לציון

אסף יסעור הוא ספורטאי פראלימפי ישראלי מצטיין בענף הטאקוונדו. סיפורו של יסעור הוא עדות מרשימה לכוח הרצון והנחישות האנושית.

בשנת 2012, שבוע לפני בר המצווה שלו, אסף נפצע קשה בתאונה טרגית שבעקבותיה נקטעו שתי ידיו. למרות הטראומה הקשה והאתגרים העצומים שניצבו בפניו, אסף בחר להתמקד ביכולותיו ולא במגבלותיו.

הוא החל להתאמן בטאקוונדו, ספורט שדורש מיומנות, כוח וגמישות רבה. עם הזמן, הפך יסעור לאחד הספורטאים המובילים בתחום זה בקטגוריה הפראלימפית. הוא מתחרה בקטגוריית K44, המיועדת לספורטאים עם מוגבלויות בגפיים העליונות.

לאורך הקריירה שלו, יסעור צבר הישגים מרשימים בזירה הבינלאומית, כולל מדליות בתחרויות גביע העולם ובאליפויות אירופה. למרות מאמציו, הוא לא הצליח להשיג את הקריטריון האולימפי למשחקי טוקיו 2020.

מעבר להישגיו הספורטיביים, יסעור הפך לדמות מעוררת השראה, המעודדת אנשים להתגבר על אתגרים ולהגשים את חלומותיהם, ללא קשר למגבלות פיזיות.

זכייתו במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים בפריז 2024, שהיו המשחקים הפראלימפיים הראשונים שלו, מהווה את שיא הקריירה שלו עד כה. הישג זה מדגיש את המסע המדהים שעבר מאז אותה תאונה קשה לפני יותר מעשור, ואת ההתקדמות העצומה שהשיג בספורט הפראלימפי

אסף עם חבריו לאחר אימון במועדון, בתמונה ניתן לראות גם את רבקה באייך , מדליסטית אירופאית 3 פעמים ואחת הספורטאיות המובילות בטאקוונדו בישראל כיום

מרגש ביותר היה לראות את הספורטאי הפאראלימפי יניב מוסרסקי מגיע לאימון של אסף יסעור הילד במועדון ומעניק לו את המדליה האישית שלו עצמו עם המילים " אני מאמין בך כאשר תגיע לאולימפיאדה תחזיר לי אותה" מלים שהפכו למעין נבואה שהתקיימה אתמול כאשר אסף זכה במדליית הזהב במשחקים האולימיפיים בפריז.

אסף מדגים שבירת קרשים בטאקוונדו בטקס סיום שנה בלוחם הציר בשנת 2017
דילוג לתוכן