295 Views

שום דבר לא מרגיש טוב יותר מאשר לדעת שתוכלו לטפל בעצמכם נפשית, כלכלית ופיזית. עם זאת עבור אנשים רבים החלק הגופני הוא רק פעילות גופנית כללית כמו חדר כושר או משחק כדורגל עם חברים. היכולת להגן על עצמך בכל הסיטואציות היא הערובה לביטחון העצמי בדיוק כמו שהיא חשובה לביטחון הפיזי. סוג של ביטחון שניתן להשיג רק באמצעות שיעורי הגנה עצמית. כיום, כאשר אנשים חושבים על שיעורי הגנה עצמית, הם נוטים לחשוב על נשים וילדים. עם זאת, שיעורי הגנה עצמית (ותרגילים כמו קראטה, אגרוף, ג’יו ג’יטסו, טאקוונדו וכו ‘), מיועדים לכולם.

  1. זה בונה ביטחון עצמי- אחד היתרונות הגדולים ביותר ללימוד שיעורי הגנה עצמית הוא האופן בו אתה מרגיש אחר כך. הרבה אנשים לא בטוחים ביכולתם להגן על עצמם לפני שהם מצטרפים לתרגול, או לומדים שיעורים. זה יכול להיות בגלל חוויות אישיות, וכו’. אנו שומעים רבות על השליליות בחברה שלנו, וזה יכול להשאיר אנשים בתחושה לא מוגנת. שיעורי הגנה עצמית יבנו את הביטחון העצמי שלך. אם בריונים מציקים לך, זו גם דרך נהדרת להגן על עצמך ולהגדיל את ביטחונך בעצמך, ובסופו של דבר להפוך אותך לאדם טוב ורגוע יותר.
  2. זה עובד על האיזון שלך- בואו נודה, חלק מאיתנו לא יכולים ללכת וללעוס מסטיק במקביל. סוגים אלו של שיעורים דורשים הרבה מגופך, כולל יכולת לבצע שני דברים בבת אחת מבלי ליפול. שיפור האיזון פירושו גם שיפור המיקוד. שיעורי טאקוונדו והגנה עצמית מלמדים אותך להתמקד ביעד שלך בזמן שאתה שולט בגופך. בלי איזון כמעט בלתי אפשרי להילחם. באמצעות שליטה בגוף ואיזון, אתה תהיה מוכן טוב יותר כדי להגן על עצמך.
  3. זה עוזר בפיתוח משמעת עצמית – “המשמעת היחידה שנמשכת היא משמעת עצמית”

(בם פיליפס – מאמן פוטבול אמריקאי ידוע). כדי ללמוד ולשפר את יכולות ההגנה העצמית שלך, אתה צריך לפתח משמעת עצמית. צריכה להיות מוטיבציה והתמסרות לתרגול. כדי להיות מוגנים טוב יותר – אתם צריכים להמשיך להתאמן. ההליכה עצמה לשיעור והופעה על בסיס קבוע מפתחת משמעת. לקיחת שיעורים מסוג זה תעזור לך להתמקד בהגנה האישית שלך ובסביבתך. כמו בכל ענף ספורט אחר, אתה לא יכול להשתפר אם לא תתאמן.

  1. זה עוזר בשיפור ההכשרה הגופנית שלך- כל הנקודה של שיעורי ההגנה העצמית היא להכין אתכם לכל סיטואציה שעלולה להזיק לכם. הכשרה פיזית חשובה ביותר כשמדובר בהגנה עצמית. אימון ותרגול מכין אתכם לזרם האדרנלין כאשר נוצר מצב שעשוי לדרוש מכם להילחם. כשמישהו יבוא אחרייך, תחווה מה שנקרא זרם אדרנלין. זו הדרך של גופך להגיב למצב הלחימה או הבריחה. זה נמשך מספר שניות בלבד, אז אתה צריך להיות מוכן פיזית כדי להתמודד כראוי עם מצב מסוכן. אם לא, הגוף שלך לא יעבוד כמו שצריך לאחר זרם האדרנלין. התניה פיזית תעבוד על הרפלקסים שלך ועל המודעות שלך להתקפה. כשאתה נלחם חשוב להיות ממוקד נפשית ופיזית כאחד. אם תהיה מוכן, תצליח יותר במצב מסוכן וזרם האדרנלין לא ייקח ממך את כל האנרגיה שלך, אלא יפעל לטובתך.
  2. זה משפר את מודעות הרחוב שלך- שיעורי הגנה עצמית יגרמו לכם להיות מודעים יותר לסביבתכם. אתה אף פעם לא מתכנן להיות מותקף, אלא התוקף שלך הוא זה עם התוכנית. שיעורי הגנה עצמית יעזרו לכם להיות מודעים בכל עת ומוכנים, אם יתעורר מצב כזה. אתה עלול להיות המום לרגע, אך יהיו לך התגובות הדרושות כדי להגן על עצמך.
  3. זה מלמד אותך כבוד עצמי- תרגול הטאקוונדו, ואומנויות לחימה אחרות, מתרכזות באמון וכבוד. זה מלמד כבוד הדדי, וכבוד לעצמך. זה מועיל בחיים. אם אתה לא מכבד את עצמך, אז איך אתה יכול לכבד אחרים? כאשר אתה מתרגל את תרגילי ההגנה העצמית שלך אתה תהיה חייב להתאמן עם שותף. צריך להיות אמון הדדי בין שניכם כדי לא לפגוע זה בזה, אך עדיין להתאמן היטב. אם אתה לא מכבד את עצמך זה לא סביר שאחרים יכבדו אותך ושיהיה לך אמון הדדי.
  4. זה עוזר לפתח נפש לוחמת- כולנו צופים בחדשות ורואים כמה נורא יכול להיות. לקיחת שיעורי הגנה עצמית תעזור לכם לפתח סוג של נפש לוחמת. כולנו יודעים שאם תוקפים אותנו, הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה לאבד שליטה והיות בחסדי התוקף שלנו. שיעורי הגנה עצמית יכולים להכין אותך לקרב, והכי חשוב – להישרדות במצבי קרב.
  5. זה עוזר לך לפתח רפלקס לוחמים – בקרב, תנועה היא כוח. אתה לא יכול לעמוד סביב ולחכות שהתךוקף שלך יפסיק לתקוף, אתה צריך לזוז! שיעורי הגנה עצמית יסייעו בפיתוח הרפלקסים שלכם ותקבלו רפלקסים של לוחם. רפלקס לוחם שונה מהרפלקסים הרגילים שלך. במצבים רגילים אתה מגיב למשהו שקורה. כשאתה מותקף עדיף לדעת כיצד להגיב, ואפילו לנקוט מהלחי מנע לפני התוקף בכדי למנוע הדרדרות למצב מסוכן. רפלקס של לוחם יאפשר לך לנוע במהירות ובחכמה במצב מסוכן.
  6. זה יעזור לכם בהגדרת מטרות-שיעורי הגנה עצמית עוזרים לכם להציב יעדים. בין אם אתה רוצה לבצע באופן מושלם מהלך ספציפי, או לעבוד קשה כדי להרגיש שאתה יכול להגן על עצמך, אתה מציב מטרה. זה מחזיר אותך לשיעור בכל שבוע, ויסייע לך בחיי היומיום שלך. זה עוזר לך לפתח דחף שאולי לא היה לך בעבר. אם אתה לוקח את הגדרת המטרות שלך ברצינות במסגרת שיעורי ההגנה העצמית שלך, זה יכול להתגלגל לחיי היומיום שלך, לעזור לך לעבור כל סיטואציה קשה שתגיע לדרכך.
  7. יש לזה השפעה חיובית על חייך- בניגוד להרבה דברים בחיים, ללקיחת שיעורי הגנה עצמית תמיד תהיה השפעה חיובית על חייך. כל אחת מהסיבות המוצגות כאן היא הוכחה לכך. השתתפות בשיעורי הגנה עצמית יכולה לשפר את מצב רוחך ולהפוך אותך לגרסה יותר בטוחה וטובה יותר של עצמך. חשוב שיהיו דברים בחיים שאנחנו יכולים לסמוך עליהם כדי לגרום לנו אושר – לקיחת שיעורים מסוג זה עושה בדיוק את זה.

על מועדון הלוחם הצעיר

רשת בתי הספר לאומנויות לחימה "הלוחם הצעיר" הוקמה בשנת 2004 כשהחזון שלנו היה מאז ועד היום לאפשר לכל אחד ואחת מכם להנות מאימונים מקצועיים ומהנים ללא קשר לגיל, מין או רקע בריאותי.
https://warrior.co.il/wp-content/uploads/2020/07/output-onlinepngtools-1.png

הרשמו לניוזלטר שלנו

הרשמו לניוזלטר שלנו כדי לקבל טיפים על אימונים והצעות מיוחדות, מבטיחים לא לשלוח דואר זבל!

דילוג לתוכן